Za starých dobrých časů byla optimalizace webu hračka. Stránku jste naplnili spoustou klíčových slov a najednou jste se vyhoupli až na špičku žebříčku. Dnes místo toho musíte uvažovat stovky faktorů, a ještě dodržovat principy UX, copywritingu, PPC a mnoha dalších oblastí.

SEO je součástí jednoho velkého oboru, který nese název online marketing. Skládá se z mnoha částí, mezi než by se daly zařadit například PPC, copywriting, UX, grafika a analytika. Otázkou však je, jestli má vůbec toto striktní oddělování smysl. Ve skutečnosti jsou totiž všechny zmiňované oblasti velmi silně provázané. Ano, i k úspěšné optimalizaci webu potřebujete mít trochu přesah do grafiky, PPC či copywritingu.

Copywriting a PPC jsou jasnými parťáky

Spojení webové optimalizace s copywritingem a PPC nejspíš nikoho nepřekvapí. Pojem content marketing asi není třeba zmiňovat. Klíčová slova je prostě potřeba zakomponovat do textu, který bude mít smysl a zvládne zaujmout. Bez něj nemají žádný význam. A jaká klíčová slova by to měla být? To vám prozradí PPC.

U PPC vlastně leží začátek vaší cesty. Zjistíte, na jaká klíčová slova má smysl cílit, ta pak zakomponujete do webu prostřednictvím čtivých textů. Slovo SEO jsme zatím nezmínili, ale přesně tohle je přece SEO!

SEO musí také nějak vypadat

Trochu méně jasné je možná propojení optimalizace webů s grafikou a UX. Zakrátko si však uvědomíte, že provázanost není zrovna malá. SEO přece není jen o správných klíčových slovech. Algoritmy vyhledávačů toho dnes hodnotí mnohem více včetně třeba rychlosti načítání, použitelnosti webu nebo responzivity. Ať chcete, či ne, na tom, jak máte uspořádané menu (UX) nebo jak příjemně vypadá váš blog (design), prostě záleží. Lidem i vyhledávačům.

Vše v jednom aneb hledá se multitalent

Má SEO specialista grafický cit? Vyzná se v nástrojích pro správu PPC reklam? Dokáže vyprávět poutavé příběhy? Některý možná ano, většina lidí ovšem nedisponuje multitalentem, spíš jsou odborníky ve svém zvoleném oboru. A to je přesně důvod, proč mají v SEO takový úspěch komplexní digitální agentury. V jedné kanceláři tam totiž sedí UXák, designér, PPCčkař i SEO profík. Každý z nich umí něco a společně zvládají webovou optimalizaci pro lidi i roboty vyhledávačů.

Napsal Štefan Ihnat dne 2018.05.18