Obor online marketingu se neustále vyvíjí a jako agentura musíme s rostoucím množstvím klientů platit za čím dále více nástrojů, které nám v praxi šetří mnoho času a umožňují odvádět lepší práci pro klienta.

Rozhodli jsme se udělat takový stručný pohled do toho kolik taková menší česká agentura musí platit za nástroje a které nástroje používá.

ScreamingFrog

Nástroj bez kterého se neobejdeme. Umí jej částečně nahradit MarketingMiner nebo existuje varianta ve formě XENU, nám ale ScreamingFrog přijde nejergonomičtější a pracuje se nám s ním nejlépe.

CENA: 149 liber/ročně

ScreamingFrog Log File Analyser

Pokud už si s weby trochu hrajete a potřebujete je optimalizovat do většího detailu, hodí se nástroj, který prezentovatelnou formou interpretuje jak se na vašem webu chovají roboti.

CENA: 99 liber/ročně

MarketingMiner

Všeuměl, který lze použít na nejrůznější činnosti týkající se SEO i PPC. Máme pocit, že stále objevujeme nové a nové možnosti. Především v tom, že nás často ani nenapadne, že by něco šlo řešit prostřednictvím MarketingMineru. Kromě toho se neustále vyvíjí, takže pružně reaguje na novinky v oboru a přidává nové funkce.

Pro nás rozhodně nástroj číslo 1 pokud jde o analýzu klíčových slov.

CENA: podle využití různých tarifů například pro nejpoužívanější tarif DIGGER – 1400 Kč /měsíčně

Ahrefs

Detailní analýza ať už klientského webu nebo cizích webů při vyhodnocování linkbuildingových příležitostí, nebo mapování konkurenčních webů. Drahý ale zatím nám přijde že nenahraditelný – kromě Majesticu.

CENA: 399 dolarů/měsíčně

Collabim

Po změně majitele jsme uvažovali jestli u něj zůstat, nakonec přes něj dále sledujeme pozice webů a evidujeme základní věci u klientů. Přijde nám, že je to spíše ze zvyku, nástroj se nijak zvlášť nevyvíjí, nebo o tom, že by přibyla nějaká nová funkcionalita nevíme.

CENA: 3500 Kč/měsíčně

Toggl

Nepostradatelný pomocník pro reporting, pokud potřebujete evidovat určitou práci na bázi hodinové sazby.

CENA: 9EUR/uživatel/měsíčně

SEO Powersuite

Desktopový nástroj obsahující více aplikací, které umožňují vyhodnocovat weby z různých hledisek. V podstatě v nich jde udělat to co v ScreamingFrogu jen v jiné grafice a jiné podobě. Kromě toho umí mnoho dalšího. Je možnost propojit i s Google Analytics, Webmaster Tools případně s Ahrefs a díky tomu mít komplexní data na jednom místě.

Umí i pravidelné měření pozic v různých jazycích z různých zemí. Lze konfigurovat do detailu včetně proxy serverů, apod.

Zatím používáme spíše občasně, ale experimentujeme s ním. Aktualizovaný je nástroj neustále, občas i 2x denně.

CENA: Jednorázově 6600 Kč

Google webmaster tools

CENA: naštěstí zdarma

Google analytics

CENA: při našich objemech návštěvnosti klientských webů naštěstí zdarma

Napsal Štefan Ihnat dne 2017.10.23