Jakou vybrat doménu

Bez vlastních webových stránek jako by firma ani neexistovala. Kdo chce prosperovat, ten se musí ukazovat online, hlavně na sociálních sítích a prostřednictvím vlastního webu. Velmi důležité je ale také to, jakým způsobem se tam firma prezentuje. Záleží na vzhledu webu i na samotné doméně. Podle čeho ji tedy vybrat?

Kritérií k výběru domény není zrovna málo a připravte se na to, že vybrat takovou, která je bude všechna splňovat a zároveň bude volná, je občas docela obtížný úkol. Přesto si vezměte k srdci následující doporučení.

Zapomeňte na klíčová slova, řešte značku

Spousta firem se snaží obsadit domény obsahující klíčová slova spojená s jejich podnikáním. V dřívějších dobách se to považovalo za chytrý SEO trik, dnes už jsou ale názory odborníků protichůdné. SEO efekt tu sice stále je, jenže doplňuje ho mnoho negativních aspektů. Domény plné klíčových slov jsou totiž dlouhé, což znamená špatně zapamatovatelné, nemohou se pak vejít na billboardy a různé propagační materiály. Navíc vyvolávají dojem podvodné firmy.

Raději si zaregistrujte doménu odpovídající názvu firmy. Pokud jej ještě nemáte vybraný, jste ve výhodě. Můžete jej zvolit s ohledem na to, aby byla daná adresa volná. Navíc doporučujeme zaměřit se na jednoslovné a krátké názvy, ty se lidem lépe vryjí do paměti. Vzpomeňte si na Mall, Apple, Alza, Ikea a mnoho dalších.

Zaměřte se na klasické .cz

V dnešní době si můžete vybírat nejen doménu druhého řádu, ale také prvního. Pro Českou republiku je zvykem využívat .cz, nicméně i v ČR si lze registrovat koncovky .info, .net, a dnes už dokonce takové nezvyklosti jako .store, .cloud, .company, .computer apod. K těm vám můžeme říct jediné: Vyhněte se jim. Každý zákazník bude automaticky očekávat .cz, jiné koncovky se pamatují špatně. Můžete si je ovšem pro jistotu registrovat, aby vám je nikdo nevyfoukl. Také domény jiných zemí lze registrovat do zásoby, obzvlášť pokud v budoucnu plánujete expanzi do zahraničí.

Registrujte si i pomlčkovou verzi

S výše uvedeným souvisí i pomlčky. Upřímně řečeno je dobré registrovat si doménu bez pomlčky i s ní a zařídit přesměrování. Lidé se občas spletou, tak ať vás dohledají. Jako výchozí ovšem používejte doménu bez pomlčky.

Možná si teď říkáte, kolik peněz vás to všechno bude stát. Po pravdě řečeno, peníze tady nejsou hlavní problém. Doména vás vyjde zhruba na 150 Kč ročně, což je přijatelná částka. Daleko horší je všechny ty domény zkombinovat s názvem firmy. S tím vám přejeme hodně štěstí.

Napsal Štefan Ihnat dne 2018.07.23