Navigace

Jak má vypadat správná poptávka?

Správně specifikované zadání webu vám pomůže ušetřit čas při výběru dodavatele. Tím, že si ujasníte vlastní představy o webu, získáte při výběrovém řízení již konkrétní cenu za realizaci. Co by měla…


Správně specifikované zadání webu vám pomůže ušetřit čas při výběru dodavatele. Tím, že si ujasníte vlastní představy o webu, získáte při výběrovém řízení již konkrétní cenu za realizaci.

I pokud si myslíte, že máte nápad, který ještě nikdo před vámi neměl, nemá přílišné tajnůstkářství při výběru dodavatele žádný přínos. Pokud přesně nesdělíte své potřeby, nemůže vám realizační firma navrhnout konkrétní řešení.

U popisu projektu se neočekává, že se bude jednat o profesionální specifikaci, proto popište funkce a očekávání svými slovy.

Najděte weby, které se vám líbí a které vám vyhovují jak po vzhledové stránce, tak po stránce funkční (UX).

Pokud víte o nějaké konkurenci, že je na internetu aktivní a má z internetu poptávky, řekněte nám to. Agentura často umí odhalit to, díky čemu je web obchodně úspěšný.

Zcela jistě máte nějakou představu o rozpočtu webu. Ta je po přečtení této publikace navíc daleko reálnější, než byla předtím. Proto víte, že nemá cenu poptávat web za 5 000 Kč.

Rozpočet webu – samozřejmě založený na reálném očekávání – vám pomůže odfiltrovat velké množství firem, se kterými byste jinak strávili zbytečné hodiny při jednáních.

  • Pokusit se najít již existující technické řešení, které vám vyhovuje (většinou nevymýšlíte něco, co ještě nikde jinde neexistuje).
  • Má být web responzivní nebo má mít mobilní verzi?
  • Popis složitější funkcionality typu rezervačních systémů, internetových obchodů, složitějších poptávkových formulářů, klientských sekcí apod.
  • Které cíle by měl web plnit (objednávky, rezervace, sběr nových kontaktů, zlepšení image firmy, jiné cíle)?
  • Očekáváte od webu pro svou firmu nějaký konkrétní přínos?

Ujasněte si následující termíny

  • Termín, kdy chcete uzavřít výběr dodavatelů.
  • Termín, kdy by měla být podepsána smlouva s vítězem výběrového řízení.
  • Termín, kdy by mělo dojít k započetí realizace webu.
  • Termín, kdo kdy by mělo být dílo k dispozici v testovacím provozu.
  • Termín, kdy bude dílo plně funkční a uvedeno do provozu.

Zavřít