Navigace

Jak dostat firmu do povědomí potenciálních klientů?

Kdo není na internetu, jako by nebyl. Jak dostat firmu do povědomí potenciálních klientů? Internet poskytuje firmám doslova nepřeberné možnosti, jak na sebe upozornit v moři konkurence. Ovládnout…


Kdo není na internetu, jako by nebyl. Jak dostat firmu do povědomí potenciálních klientů?

Internet poskytuje firmám doslova nepřeberné možnosti, jak na sebe upozornit v moři konkurence. Ovládnout toto umění dnes není příjemným bonusem, ale doslova nezbytností, protože pro převážnou většinu lidí je právě internet prvním místem, kde vyhledávají produkty či služby a navazují kontakty. Jak tedy proniknout do jejich povědomí?

Prvním krokem k úspěšné prezentaci firmy na internetu jsou vizuálně vyladěné a uživatelsky přívětivé webstránky a, je-li to pro vás relevantní, také e-shop. Nepřehledné stránky s grafikou z dob, kdy byl internet ještě v plenkách, působí neprofesionálně a mnoho lidí přimějí k tomu, aby se šli poohlédnout jinam. V současné době je třeba zdůraznit také důležitost optimalizace stránek pro mobilní telefony a tablety, protože polovina uživatelů na ně bude chtít přistupovat z těchto platforem.

Mezi silné marketingové nástroje jednoznačně patří i jednotná a snadno rozpoznatelná grafická identita. U webstránek se jedná především o správně zvolenou kombinaci různých variant firemního loga, písma a barev. Mnoho lidí často zapomíná na to, že dobré logo není to s nejzajímavějším fontem a drobnými detaily. Naopak by mělo být jednoduché, jasně čitelné a snadno použitelné pro nejrůznější účely. Pestrobarevná a překombinovaná loga selhávají, jakmile je třeba je aplikovat na jinou barvu podkladu než původně zamýšlenou.

Sociální sítě, jimž v České republice aktuálně kraluje Facebook, jsou jasnou sázkou na jistotu. Dobře vybudovaný a pravidelně aktulizovaný profil v kombinaci s komunikací s ostatními uživateli a častým sdílením vám garantují když ne přímo příliv klientů, tak alespoň rozšíření povědomí o vaší firmě mezi cílovou skupinou. Taková aktivita ovšem vyžaduje nikoli nevýznamnou časovou investici a organizační talent – proto mají ostatně velké firmy celý tým, který se věnuje správě jejich sociálních sítí. Vynaložené úsilí však zaručeně přinese plody. Nezáleží přitom vůbec na tom, odkud a v čem podnikáte, i malý penzion v zapadlé vísce kdesi v horách může z udržovaného profilu na Facebooku profitovat!

To záleží především na oboru, v němž se pohybujete, a na tom, jaké jsou návyky vaší cílové skupiny na internetu. Na Facebooku máte šanci zaujmout přes 4 miliony uživatelů z naší republiky, kteří tuto síť využívají k budování kontaktů, komunikaci s přáteli a jako zdroj zábavy. Pokud tyto jejich potřeby uspokojíte a vybudujete si zde komunitu, máte úspěch zaručen. V zahraničí vysoce populární Twitter je u nás znám především mezi novináři, IT specialisty, lidmi, kteří pracují ve finančních oborech a manažery. V této oblasti se jeho užívání rozhodně vyplatí. Oslovíte zde krátkými informacemi, novinkami z oboru a aktualitami z vaší firmy. Poměrně specifická je profesionální sociální síť Linkedin. Patří-li mezi vaši cílovou skupinu vysokoškolsky vzdělaní lidé, podnikatelé, manažeři a jedinci na volné noze, rozhodně si zde zřiďte účet. Zajímavým jevem je, že značnou část uživatelů Linkedin tvoří lidé ve středním věku a senioři. Skupinu studentů VŠ máte šanci oslovit i na síti Google Plus.

Kromě sociálních sítí jako takových existuje i řada specializovaných portálů, jejichž prostřednictvím můžete na svou firmu upozornit. Jmenujme dva zásadní, Google my Business a Firmy.cz, díky nimž se vaše firma společně se zadanými informacemi bude zobrazovat na mapách a ve výsledcích organického vyhledávání. K podobnému účelu dále slouží například Seznam firmy nebo Yelp. Právě lokální vyhledávání k vám přivede mnoho lidí, kteří na internetu zkoumají nabídku ve svém okolí. A najdou k vám cestu – tedy alespoň tehdy, pokud nezapomínáte aktualizovat vaši adresu, email a telefonní číslo! Pomůže i zaměřit se na portály specifické přímo pro vaše odvětví podnikání, jako je tripadvisor či lokola.cz.

Pouze umístit základní informace o vaší společnosti na k tomu určený portál jednoduše nestačí. Musíte se o něj také pravidelně starat a plně ho využívat. Tak například v Google my Business skutečně záleží na tom, abyste vyplnili všechny položky – jen tak zajistíte větší viditelnost vašeho profilu. Průzkumy z Firmy.cz dále ukazují, že si potenciální klienti dvakrát častěji zobrazí detaily těch společností, které mají pěknou a zřetelnou úvodí fotografii. Důležitý je také výstižný, krátký a originální popisek, stejně jako správné použití klíčových slov. Firmy.cz umožňuje také vyzvat návštěvníky k prokliku využitím speciálních akcí. Spousta společností si profil pouze zřídí a pak na něj zapomene, takže jsou po nějakém čase jejich kontaktní údaje, otevírací doba a fotografie neaktuální. Neudělejte tuto chybu z nedbalosti! Faktorem, který můžete ovlivnit jen částečně, je dostatek recenzí. Postarejte se o to, aby vám zákazníci rádi dávali hodnocení, a aby bylo pozitivní!

Zápisy do nejrůznějších internetových katalogů firem jsou často bezplatné a nevyžadují příliš práce, obecně tedy lze říci, že jimi můžete pouze získat. Určitá skupina lidí dodavatele stále vyhledává přes internetové katalogy, můžete tak tedy získat zákazníky. Mimo to se jedná také o prvek SEO optimalizace. V porovnání s ostatními uvedenými body mají však tyto databáze mizivé výsledky.

Reklama na internetu je v dnešní době nejvýhodnějším způsobem, jak můžete propagovat svou firmu, produkty či služby. Je totiž relativně levná, dá se snadno cílit na určitou skupinu obyvatelstva při správném nastavení je velice efektivní. Ideální reklamní platformou jsou právě výše zmíněné sociální sítě, kde si snadno navolíte lokalitu, věkové rozpětí či pohlaví a zájmy spektra, jež se chystáte oslovit. Pravděpodobně nejpopulárnější variantou internetové reklamy je tzv. PPC, tedy Pay per Click, kdy zaplatíte pouze za proklik na vaši cílovou stránku. Tento způsob nabízí mimo jiné snadno měřitelné výsledky a možnost flexibilní změny kampaně, kdykoli uznáte za vhodné.


Zavřít