Kovářova kobyla…

Snad více, než kdy jindy u nás platilo pořekadlo „Kovářova kobyla chodí bosa“.

Jak už to tak bývá: Zatímco jsme v plném nasazení tvořili webové stránky pro naše klienty, nezbýval nám čas pro práci na našem vlastním webu. To se dělo tak dlouho, až náš web zastaral tak, až to nebylo pěkné.

Rozhodli jsme se udělat zásadní změnu a našemu webu se začít pořádně věnovat.

Po několika prvních neúspěších a hledání cesty, kudy by se měl design našeho webu ubírat, jsme konečně našli cestu, která se nám líbila.

Z jakých chyb na starém webu jsme se poučili?

Razantním způsobem jsme změnili koncepci webu od poměrně hodně obsáhlého, kde jsme uživatele zahltili spoustou informací, na jednoduchá a jasná sdělení.

Bylo potřeba si přiznat, že starý web (i když nám dobře sloužil) neodpovídal kvalitativně službám, které poskytujeme a začínal nám dělat ostudu při výběrových řízeních.

Web nebyl dostatečný ani z grafického, ani z technického hlediska.

Důraz na reference

To na co jsme nejvíce hrdí – naše reference – jsme na starém webu podcenili a prezentovali způsobem, který nebyl uživatelsky přívětivý a design referencí spíše degradoval, než aby jej uměl prodat.

Editace referencí rovněž nebyla z nejjednodušších a tak se stávalo, že se reference objevovali na webu i několik měsíců po spuštění, často byly nekompletní a nelogicky řazené. Screenshoty, které jsme prezentovali měli pokaždé jinou velikost, nebylo sjednoceno, co se vlastně ukazuje a tak každá reference byla úplně jiná. Z pohledu uživatele navíc mohlo překážet to, že nebylo možné si prohlédnout více screenshotů z jedné galerie bez neustálého zavírání již otevřeného a otevírání nového.

Procházet referencemi nebyl vůbec žádný zážitek – to jsme chtěli razantně změnit.

Responzivita

Pokud se někdo podíval na naše stránky přes mobilní telefon, tak se mu zobrazila klasická počítačová verze a byl rád, pokud palcem trefil nějaké miniaturní tlačítko v menu.

To jsme chtěli razantně změnit a protože jsme zjistili, že poměrně značné množství lidí si například reference prohlíží rádo na tabletu, museli jsme web přizpůsobit všem zařízením. Web si nyní můžete tedy bez problémů pohodlně prohlédnout jak na počítači, nebo tabletu, tak na svém mobilním telefonu.

Copywriting

Texty ze starého webu jsme všechny hodili do koše (snad jen kromě kontaktu) a začali psát vše nanovo. Potřebovali jsme se oprostit od tradičních textů, které jsme několikrát přepisovali, dopisovali až z nich vzniklo něco, co mohlo být pro návštěvníky našeho webu nepochopitelné, složité a nejasné.

Prezentace služeb

Každá agentura našeho typu čelí problému jak prezentovat množství služeb, které nabízí. Samozřejmě jsou zde hlavní a stěžejní služby, na druhou stranu se snažíme klientům pomáhat se spoustou dalších činností a rozhodnutí, které s internetovým marketingem souvisí.

Nechtěli jsme web zahltit informacemi, které by nového klienta odradili a tak jsme se vydali raději cestou jednoduchosti a jasného sdělení toho, v čem jsme nejlepší a za čím si stojíme.

Specializace na WordPress

Všichni, kteří s námi spolupracovali ví, že se dlouhá léta věnujeme WordPressu a že valnou většinu implementací jsme postavili právě na tomto redakčním systému, který máme rádi a umíme na něm postavit leccos.

Na starém webu jsme použití tohoto redakčního systému prakticky vůbec nezmiňovali, přitom ze strany klientů stále stoupala poptávka právě po použití tohoto systému při tvorbě jejich webu a to i z řad větších společností.

Dnes existuje celá řada firem, které už mají dost závislosti na konkrétním dodavateli a jeho CMS systému, který si v případě nespokojenosti se servisem či službami obecně nemají možnost upravit.

Proto jsme pro něj vytvořili speciální podstránku: https://www.critical.cz/vyhody-redakcniho-systemu-wordpress, kde jsme se pokusili shrnout nejdůležitější výhody, které WordPress pro naše klienty přináší.

Neustále vylepšujeme

Od prvního spuštění webu jsme na něm provedli již nejméně dvě desítky menších úprav, na které nás přivedl buď detailní pohled do dat v Google Analytics, nebo tipy a ohlasy ze stran našich zákazníků.

Vylepšovat budeme i nadále, protože nás neustále napadají další vylepšení, která bychom rádi do webu zapracovali co nejdříve.

Napsal Štefan Ihnat dne 2014.09.23