Titulek je nejen z pohledu SEO jednou z nejdůležitějších obsahových částí webu. Správně zvolený titulek může rozhodnout o tom, jestli si uživatel vybere ve fulltextu právě váš web. Ostatně podle titulku jste si pravděpodobně i vy vybrali ke čtení právě tento článek.

Titulky jsou důležité i v případě PPC kampaní, kde vždy má lepší skóre reklama, kde se shoduje nebo alespoň významově blíží klíčové slovo na které cílíme titulku stránky na kterou odkazujeme.

Na internetu vznikla celá řada tipů a návodů na to jak vytvořit správný titulek stránky. My jsme se rozhodli popsat nejčastější chyby, které po klientech či bohužel i jiných konzultantech na webech opravujeme.

1. Automaticky generované titulky

Velké množství redakčních systémů vytvoří titulek stránky automaticky. Vychází přitom nejčastěji z názvu stránky a většinou za něj doplní ještě název firmy.

To může v některých případech fungovat poměrně dobře, nicméně ve většině případů se musí provést patřičné nastavení této automatiky do začátku, aby titulky generovala správně. I tak se nevyhnete jejich pravidelné kontrole.

Do automaticky generovaných titulků se mohou dostávat různé nic neříkající výrazy, které jsou zakotveny v redakčním systému jako „Archivy“, „Rubriky“, apod.

2. Příliš dlouhé titulky

Titulek by se měl vejít délkou do cca 55 znaků. Nikdo samozřejmě nezakazuje napsat titulek delší, takový titulek se pak ale nezobrazí v snippetu kompletní a dojde například k jeho useknutí v polovině slova. V určitých případech může právě nucenné zkrácení titulku vyhledávačem ve výpisu zcela změnit význam celého sdělení, proto je lepší pohybovat se s důležitým sdělením právě v oněch 55 znacích u kterých máte naprosto pod kontrolou co do nich napíšete a co uživatel uvidí.

Mohou pramenit i z výše uvedených automaticky generovaných titulků. Pokud si necháváte hromadně přidávat název firmy za titulek, nemusíte to příliš řešit. Například pro naše účely používáme název CRITICAL digital works, což je sám o sobě dlouhý název, proto pokud se usekne a zůstane v titulku jen CRITICAL nic se neděje.

3. Duplicitní titulky

Typické pro stejně pojmenované produkty v různých kategoriích. Například „Prsten se zirkonem“ jeden v kategorii zlatých prstenů, další v kategorii stříbrných prstenů a poslední v kategorii prstenů z chirurgické oceli. Takto jednoduše vznikne duplicita v titulcích.

Duplicitní titulky často vznikají například při stránkování v e-shopem či například ve výpisu článků.

4. Seznam klíčových slov v titulku

Tato chyba je snad pozůstatkem dob minulých, kdy se klíčová slova dávala úplně všude. Titulek by měl popisovat o co na stránce půjde, ne jen vyjmenovávat obory činnosti kterými se vaše firma zabývá. Neměl by to být seznam klíčových slov.

5. Nic neříkající titulky

Do titulku patří název produktu – například „iPhone 8 64GB zlatý“ ale ne jeho katalogové číslo. Titulek „MQ4J2CN/A – mobilní telefon“ je o dost horší.

Stejné je to s různými zkratkami, typovými označeními, apod.

Nechceme jen ukazovat na chyby, proto se někdy v budoucnu budeme v dalším krátkém příspěvku věnovat i tomu jak správný titulek napsat.

Napsal Štefan Ihnat dne 2017.10.10