AdWords
PPC kampaně AdWords
Proklikové kampaně v systému AdWords umožňují zobrazovat reklamní inzeráty či bannery (nebo jejich variace – textový inzerát s obrázkem) jak ve vyhledávací tak obsahové síti Googlu.
Jaký je rozdíl mezi vyhledávací a obsahovou sítí AdWords?
Obsahová síť zahrnuje všechny weby, které se snaží zobrazováním reklam vydělat na provoz webu či třeba programování aplikace. Často se lze setkat s tím, že reklamami vyplňují volné reklamní pozice, které na webu nemají obsazené standardní cestou.
Jedná se o zobrazení inzerátů či bannerů v nejrůznějších formách na webu či aplikaci.
U vyhledávací sítě se přitom jedná o zobrazení reklamního inzerátu ve vyhledávači Google či jiném partnerském vyhledávači, který Google vyhledávání používá, po zadání klíčového slova uživatelem.
Jaké reklamní formáty AdWords podporuje?
Prostřednictvím AdWords lze zobrazovat animované i neanimované grafické reklamy (bannery) v různých rozměrech. Za určitých podmínek, lze do systému nahrát i reklamy ve formátu HTML5.
Podporovány jsou formáty GIF, JPG a PNG o maximální velikosti 150kB. Podporovány jsou nejběžnější typy bannerů o různých velikostech (čtverec a obdélník, svislý banner, vodorovný banner a nově i mobilní bannery.
Dobrou volbou je i využití takzvané responzivní reklamy, kterou lze nastavit přímo v rozhraní AdWords a která se skládá z textu inzerátu a několika velikostí obrázků a loga. Tyto reklamy mají v některých případech velmi dobré výsledky daleko přesahující klasické obrázkové bannery. Jejich použití je navíc velmi univerzální (nemusíte s grafikem připravovat 10 verzí banneru).